2021. március 14., vasárnap

2021.03.14. - 1,6%-os 30h 59m-es holdsarló

Két Hajdúböszörményi kollégával beszéltünk meg találkozót a 35-ös főút mellett Józsa és Hajdúböszörmény között 2021. március 14-én este 17:20 körül. Egy kis földúton remek megfigyelőhelyet találtunk; távolban néhány fa, horizontig tiszta terep.

Az égkép 18:00 körül. Abban a piciny résben kellett meglelni a Holdat. Forgács Attila barátom fotója.


Sajnos az égboltnak csak kis sávja volt derült, így abban bízhattunk csak, hogy ebben megleljük a sarló. 17:30-kor kezdtük a keresést; közben beszélgettünk, nevetgéltünk. Ám ahogy telt az idő egyre mérgesebb lettem, mert nem tudtam, hogy a csudába nem látszik ez a fényes sarló. Barátaim 18:20 körül elmentek, mert elfoglaltságuk volt. Ám, amint kikanyarodtak autóikkal az útra abban a pillanatban megláttam a Holdat a binokuláromban. Azonnal elkezdtem fotózni; 3 percig láttam csak a sarlót, addig fotóztam folyamatosan. Az első megpillantáskor a kora 30 óra 59 perc volt.


A két legjobban sikerült fotó; Canon EOS 1100D + Carl Zeiss Jena Sonnar 180mm f/2.8

Lassanként elmerül a Hold a rés alsó szélén.

A holdsarló utolsó másodpercei...

A felhők miatt nagyon keveset láttunk ebből a holdsarlóból, de így is nagyon izgalmas volt az észlelés! Az idén nem lesz valami túl jó az esti sarlók észlelhetősége, úgyhogy örülni kell minden egyes példánynak.


2 megjegyzés:

  1. Szuper. Elnezve az elso kepet, csoda, hogy ez is osszejott.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Igen elképesztő szerencsénk volt; éppen meg tudtuk figyelni. :-)

    VálaszTörlés