2012. március 17., szombat

NGC2841


2012 március 16-án este még szürkületben rájöttem arra hogy nem fogok valami jó égen észlelni. Az átlátszóság a zeniten kívül minden irányban rossz volt. Ez a tavasz hátránya: ha nincs légmozgás és napközben meleg van este hirtelen kezd hűlni a levegő és elérve a harmatpontot szépen elkezd a pára lecsapódni. Egy órányi várakozás után úgy döntöttem ismét hagyom a programot, és nézelődök a zenitben. Ott egész törhető volt az ég és bele is botlottam egy ködösségbe, a Nagy-Medve mellső mancsainál. Az Égabroszt megnézve megtudtam hogy az NGC2841 jelű galaxisba botlottam. 35-es nagyítással feltűnő volt a folt ezért úgy gondoltam lerajzolom. A fényereje 9,3 magnitúdó. Én távcsövön keresztül egy 2:4 arányban megnyúlt, a középpont felé enyhén fényesedő ködnek láttam. A közvetlen szomszédságában két csillag is van. A csillagmező nagyon szegényes! fotókon sokkal nagyobbnak mutatkozik:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése