2021. november 28., vasárnap

Kompozit holdfelvételek készítése

Jómagam már régóta foglalkozok holdfotózással, főleg korongfotók készítésével. Ilyenkor a teljes holdkorongot lefényképezem, így a főbb alakzatok jól látszanak, s átfogó képet kaphatunk a Hold aktuális látványáról.

Probléma volt mindig is, hogy pl. holdsarlóknál a hamuszürke fényt nehéz úgy megörökíteni, hogy a megvilágított rész is látható legyen. Ez a holdhónap egyéb részeiben még inkább jelenlévő probléma. Erre a HDR képek készítése jelentene megoldást. Én azonban kitaláltam egy másik módszert.

Igazából a hamuszürke fény megjelenítése történhet úgy is, hogy a felszínről készített képet rámaszkolom egy olyan fotóra, melyet a sötét oldalra exponálok. Vagy ami még jobb, ha egy fotót készítek a teliholdról, és arra illesztem rá a későbbi felszínről készített képet. A problémát egyedül csak a libráció jelentheti, ugyanis a felszíni részletek nem illenek össze, ha mondjuk az egyik képen erős déli, a másikon erő sészaki libráció mutatkozik. A legjobb, ha van többféle képünk, melyek különböző librációknál készültek a teliholdról. Ezekből kiválasztható gy nagyjából megfelelő felvétel.

A napokban próbálkoztam a technikával, melyek eredményeit itt bemutatnám. Megjegyezem, hogy jelen két esetben nagyon jól jártam, mert a librációs értékek közel jók voltak mindkét összedolgozás esetében.

Holdsarló és hamuszürke fény.


A csökkenő Hold, telihold után.

Holdsarló és hamuszürke fény


Mint látható, az eredmények nagyon szépek! Persze így is lehet túlzásokba esni, de a realitásoknál maradva teljesen realisztikus képeket készíthetünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése