2021. november 3., szerda

4,3%-os, 41h 15m-es holdsarló

 A mai hajnalon egy remek, 41 órás holdsarlót pillanthattunk meg a hajnali égen. A hideg, esős idő nem volt túl kedvező, de végül mégiscsak sikerrel jártam.

Jómagam 5 órakor ébredtem. Ekkor az égbolt derült volt, ám mindenfelé nagy párafoszlányok úsztak rettentően nagy sebességgel. Gondoltam, hogy ha csak ezt tartja az időjárás már lesz esély a megfigyelésre. 05:30-kor mentem ki és meg is láttam a Holdat az immár kristálytiszta égen. A hamuszürke fény erős volt, a sarló íve szabad szemmel 160 fokosnak tűnt. Binokulárban nagyon sok részlet mutatkozott. 05:50 körül nekiláttam a fotózásnak, ekkor készül az a sorozat, amelyből a mellékelt kép született.

A Hold és a Merkúr párosa a párás égen

Nagyon várom a holnap hajnalt, amikor egy 17 óra körüli sarlót lesz esély meglátni! A sarlótól pár fokkal DK-re a Merkúr ragyogott.

A fotókból elkészült, összegzett kép.

Eszembe jutott hajnalban a holdsarló fotózása közben, hogy megpróbálok videózni és azokból összerakni egy mozaikot. Az északi csücsökről készült felvétel fájlhibás volt, így azt nem tudtam használni. Fokozatosan haladva az égbolt is egyre világosabb lett, ahogy azt a képkockákon is látni lehet.

Az 5 paneles mozaik, melyet a videókból állítottam össze


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése