2021. július 8., csütörtök

3,6%-os 46h 59m-es holdsarló

2021 júliusának közepén az a nagyszerű helyzet áll fenn, hogy egymás után négy napon keresztül négy holdsarló észlelésére van lehetőségünk. A Holdpálya állása lehetővé teszi, hogy mind a hajnali, mind az esti égen észleljünk.

Hajnali hangulat templomtornyokkal. A Holdtól délkeletre 3 fokkal a Merkúr halvány pöttyöcskéje látható.

Az első lehetőség 2021.07.08-án adódott. Ekkor egy 47 óra körüli holdsarlót láttam: hajnalban amint felébredtem, kitekintve az ablakon rögtön megpillantottam a Holdat. Alacsonyan volt, színe egészen sárgásnak tűnt és egy kis hamuszürke fény is látszott. Mivel nagyon északkeleten volt a Hold nem voltam benne biztos hogy le tudom fotózni, ugyanis a mi erkélyünk délkeleti tájolású. Így északkeletre már nehézkes a fotózás. Végül azért csak sikerült egy jó képet készítenem, melyet 20 db fotó stackelésével hoztam létre:

A holdsarló távcsövön keresztül. Jól látszanak a felszíni alakzatok a keskeny íven

Utólag az első képen észrevettem a Holdtól 3 fokkal délre lévő Merkúrt is. Nagyon várom a pénteki hajnalt, ugyanis akkor egy 23 órás sarlót észlelhetek. Remélem kitart addig a jó idő... 

Sajnos az időjárás nem engedte több holdsarló észlelését. Pénteken a poros levegő, szombaton és vasárnap pedig a felhős égbolt tette lehetetlenné a megfigyelést. Közben bogarásztam kicsit a fotóval és egy G csatornás szürkeárnyalatos képet is létrehoztam. Az alább megtekinthető:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése