2012. november 13., kedd

2012.11-12 - 40h23m-es holdsarló észlelése

Dátum/Idő: 2012 november 12.  05:00 UT

Eredetileg csak novamber 13-án szerettem volna holdsarlóra vadászni; egy 16 óra körüli sarló volt a fő célpont. Ez a megfigyelés meghiúsult, ám előző reggel láthattam egy 40 órás, idősebb példányt...

Az égbolt kristálytiszta, sehol egy felhő. Elindultam a boltba és a házak felett ekkor láttam meg a holdat. A bicikliről sokáig figyeltem és szép hamuszürke fény volt látható. A sötét oldalon igen kontrasztosan kirajzolódtak a tengerek, és a felföldek. A sarló olyan 170 fokos lehetett. Tőle ÉNy-ra a Vénusz világított, DNy-on a Szíriusz csillogott.
Miután hazaértem a konyhaablakból még egészen 05:45UT-ig láthattam a sarlót mely aztán eltűnt a Nap felkelő fényözönében; ekkor a kora 40 óra 23 perc volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése