2020. július 11., szombat

Hat fokos hajnal

Mivel visszatértem Debrecenbe hétfő óta nem láttam az üstököst; sajnos mindenképpen autóba kell ülni, hogy megfelelő ég alá jussak, ezt pedig minden éjjel nem tehetem meg. Péntek hajnalban azonban újból megláttam ezt az üstökös csodát!
Sokáig kerestem egy megfelelő helyet, és végül a 33-as út mellett állapodtam meg. Bár jártak arra autók, nem zavartak nagyon!
Az üstökös mérete az égbolton, és egy 80 másodperces összegzett felvétel.
Az üstökös magvidéke egy különálló felvételen rövid expozícióval

Az üstökös már a felkeltekor látszott, bár pont abban az irányban voltak az épülő BMW-gyár fényei. Ahogy emelkedett a kométa, egyre határozottabb lett. Szabad szemmel a legjobb láthatóságakor a mag kb. 2 magnitúdóval fénylett, a csóva pedig 1,5-2 fok hosszan látszott. Binokulárban már 4 fokos csóvát láttam, az összegzett fotókon pedig 5,5 fokos porcsóvát mértem, valamint a túlszaturált, agyonkontrasztosított képeken feltűnik az ioncsóva is. 

Búzatábla, csillagok és üstökös.

Hétfő óta szó szerint még ámulatosabb lett ez az üstökös, ráadásként megint feltűnt egy halványka NLC az Alföld rónasága felett. Bár ez sokkal gyengébb volt mint a hétfői. Két-három nap múlva újból észlelek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése