2020. július 23., csütörtök

Por és Szekér

Ezen az estén azért mentem ki fotózni az üstököst, mert épp elérte a legnagyobb földközelségét. Holnap este már picit távolabb lesz, így megragadtam az alkalmat.
Az üstökös helyzete ezen az estén; szinte pont a Göncölszekér "alatt" foglal helyet.
Nagy látószögű felvétel az üstökösről, közben felhők vonultak át.
Fényessége jócskán megcsappant: nagyjából 3 magnitúdósra becsültem a magot a párás égen. Szabad szemmel a csóva hosszát nehéz volt megbecsülni, mert folyamatosan felhők vonultak arra. A felvételek közül a negatív képre exponáltam a legtöbbet, összesen 300 másodpercet, ami 5 perc expozíciónak felel meg. Sajnos az erősen párás égen nem jöttek olyan részletek mint vártam, de a végeredménnyel így is elégedett vagyok. Az összegzett képen az ioncsóva kilóg a látómezőből, hossza legalább 13 fok, a porcsóva pedig méltóságteljesen terül szét észak felé. A csóvál kb. 80 fokban vannak szétnyílva. Mesés látvány!
Összegzett felvétel az üstökösről:
20×15 sec, ISO 3200, f/4.0, 55mm
Canon EOS 1100D + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM
Kis binokulárral is figyeltem az üstököst, a feje egyértelműen zöldes árnyalatúnak látszik. Megmondom őszintén, számomra ez életem egyik leglátványosabb, legszebb üstököse, amit valóban jól megfigyeltem és felfogtam érzékszerveimmel.
Igyekszem továbbra is fotózni 2-3 naponta a kométát, addig míg sikerül detektálni. Jó lenne rajzolni is, de sem időm, sem megfelelő észlelőhelyem nincs még ehhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése