2013. május 20., hétfő

Vénusz 2013-05-20 (narancs szűrővel)

Újból nappali Vénusz észlelésre adtam a fejem és rövid keresgélés után rá is akadtam a bolygóra. Nem titkolom a Merkúrt is meg akartam keresni de ez nappal nem ment ma! Először rajzoltam bolygót szűrővel, méghozzá egy GSO narancsszínű szűrőt használtam. A bolygót magát is ezzel kerestem meg mert látni akartam hogy mennyit segít nappal. Nem csalódtam; sokkal kontrasztosabb volt a bolygó a nappali égen, ráadásul a vörös fény nem is irritálta annyira a szememet mint a ragyogó kékség!
A bolygón 140X-es nagyítással rövid szemlélődés után nagyon sok részletet láttam; megdöbbentem a szűrővel mennyire könnyebben kirajzolódnak a felhőalakzatok a Vénusz légkörében! A bolygón két nagyobb sötét alakzatot láttam, valamint a felhőzet sávozottsága is érzékelhetővé vált, ezen kívül az északi félteke sötét foltja és az árnyékhatár találkozásánál egy terminátor anomáliát is észrevettem. Egy nagyon kis csorbulás volt ott!
Készítettem a látottakról egy digitális rajzot; a valóságban a kontrasztok azért nem voltak ennyire erősek!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a rajzaid, és a leírások is nagyon jók! Csak bíztatni tudlak, hogy folytasd kitartóan az észlelést és a blogolást! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dániel! :) Igyekszem érdekesen elmesélni az élményeket! :)

      Törlés