2013. május 9., csütörtök

Bootes-Corvus szabad szemmel

Észlelő: Cseh Viktor
Műszer: szabad szem
Dátum/Idő: 2013-05-09

Május 9-én kedvet kaptam hozzá hogy szabad szemmel rajzoljak valamit; neki is veselkedtem két csillagképnek - egy kicsinek és egy nagynak. Utánanéztem hogy ezekben a csillagképekben mely csillagoknak van nevük és meglepően sokat találtam arab névvel.

BOOTES - Ökörhajcsár
Legfényesebb csillaga a narancssárgás Arcturus mely 0,2 magnitúdós fénnyel ragyog ránk, nevének jelentése:
"medve" "virrasztó". A csillagképnek 22 csillagát sikerült megpillantani és pontosan berajzolni. Az ég átlátszósága nem volt túl jó maximum3-ra saccolom.

CORVUS - Holló
Ez a kicsiny ám feltűnő csillagkép a Szűztől déli irányban látható.  Ilyenkor tavasszal esténként igen meghatározó látvány a D-i horizonthoz közel; négy kb egyenlő fényességű csillagát mindenki könnyen azonosíthatja - mivel egy eléggé "üres" égterületen található! Legfényesebb csillaga a 2,5 magnitúdós Geinah, nevének jelentése: "a holló jobb széle/válla"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése