2013. május 13., hétfő

2013.05.11. - 42h 01m-es holdsarló észlelése

11-én egy egy esti holdsarlóhoz lehetett szerencsénk - éppen három nappal azután miután a hajnali sarlót láthattuk. Ez a holdsarló is az idősebbekhez tartozik! 18:30UT-kor amikor először megpillantottam akkor volt 42 óra 01 perces.
Az este folyamán legelőször a Vénuszt sikerült megkeresem és így  ennek egy újabb láthatósági szakaszába léptünk; a Vénusz nagyon szépen ragyogott a horizonton.
Miután a Vénuszt megcsodáltam átsiklottam a Holdnak megfelelő helyre és hamar meg is találtam a vékony sarlót; egészen hosszú volt;legalább 150-160 fokos és a 15X70-es binokulár igen sok peremközeli krátert megmutatott! A sarló fényessége nem volt egyenletes; sötétebb és világosabb területek váltakoztak rajta; a legfényesebb része a D-i félgömbön volt látható.
Hamuszürke fényt nem láttam, mivel csak 20 percig figyeltem a sarlót az égen! Minden esetre nagyon szép volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése