2012. május 19., szombat

NGC5824 globular cluster


 Gömbhalmaz a Lupus-ban...

LM rajz átmérő: 30'
Objektum: NGC 5824 gömbhalmaz
Koordináták: 23h 55m   -33°06'
Dátum: 2012-05-18
Időpont: 22:10UT
Műszer: 140/880 Newton
Nagyítás: 88X
Légkör: S-2 T-4
Észlelés helye: Nagyvarsány

Leírás:
Ez a gömbhalmaz már a Farkas csillagképben található. Amikor először a térképek alapján rátaláltam csak a felületére vetülő csillagot láttam; aztán kiderült hogy az maga a gömbhalmaz - vagy legalábbis a középpontja. Pár perc szemlélődést követően már határozottan láthatóvá vált egy kb. 2-3 ívprces foltocska, fényesedéssel a középpont felé. Úgy gondoltam később még visszatérek ehhez a halmazhoz de jobb átlátszóság már nem igen lesz szerintem úgyhogy inkább haladok tovább a programommal. Ebből ennyit tudtam csak kihozni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése