2012. május 21., hétfő

Galaxy compilation

Az elmúlt pár nap legszebbjei...

Az elmúlt 4-5 napban a tavaszi ég galaxisait vettem szemügyre. Kiemelt projektem volt a Hydra-Centaurus határvidék átvizsgálása, ám a jó átlátszóság hamar elromlott úgyhogy még oda visszatérek amint tisztul a légkör. Innen a legszebb galaxis az M83 volt melynek sikerült a küllőjét is meglátnom.
Ezen kívül szemelgettem még az Ursa maior-Coma Berenices-Virgo csillagképekből is. Az M51 igazán mély benyomást tett rám, és mivel a zenitben volt az észlelés idején, ezt a páratlan lehetőséget nem szalasztottam el. Rátaláltam az M64-re is amelyet minél előbb le szeretnék firkantani mert az is nagyon szép volt.
A Coma-Virgo szuperhalmaz területén meg gyakorlatilag több a galaxis mint a csillag - enyhe túlzással. Nem is tudom elég lenne egy hónap innen minden elérhető objektumot lerajzolni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése