2012. május 12., szombat

M68 globular cluster

 Ismét délen kalandoztam, ám nemsokára még mélyebbre "evezek"...

LM rajz átmérő: 30'
Objektum: M68 gömbhalmaz
Koordináták: 12h 49m  -26°50'
Dátum: 2012-05-11
Időpont: 19:30UT
Műszer: 140/880 Newton
Nagyítás: 88X
Légkör: S-5 T-3
Észlelés helye: Nagyvarsány

Egy sajnálatosan hosszú kihagyás után végre ismét folytathattam a "horizontközeli észlelési" projektemet. Mivel a légköri átlátszóság csak közepes volt, ezért az M68 gömbhalmazt választottam.
Őszintén megmondom hogy nehéz volt rábukkanni; Nincs igazán fényes magja és könnyen átsiklott rajta az ember.
A csillagmező nagyon szegényes, és csupán 10-12 csillag látszott a közelében, bár ez nem csoda hiszen távol fekszik a Tejúttól. 
35X és 88X nagyításokkal vettem szemügyre. 5'-es halvány, DK-ÉNy-i irányban megnyúlt foltocska volt csupán. De az észleléssel ennek ellenére elégedett vagyok, és folytatom eme ritkaságok felkutatását!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése