2021. augusztus 10., kedd

1,6%-os 28h 08m-es holdsarló

 Sajnos ez a hétvége nem volt valami jó számomra holdsarlózási szempontból: háromból egy jött csak össze. Igaz aufzstus 8-án hajnalban a 11 órás sarló azért eléggé "nagy falat" volt. 

Augsztus 9-én este éppen Nagyvarsányban vagyunk, amikoris megpróbálom észlelni az esti holdsarlót. A korából ítélve könnyű látványnak ígérkezik, de sajnos estére megérkeznek a fátyolfelhők. A holdat először 17:58 UT-kor szúrom ki, s majdnem ugyanekkor láttam meg szabad szemmel is. Ezután kezdtem el fotózni, mely nagyon nehéz volt. Mindenhol fátyolfelhők úszkáltak. Mikor aztán a Hold kiért egy relatíve tiszta égboltrészre, készítettem róla tíz képet. Ebből jött létre az első, távcsöves fotó. Viszonylag tűrhető lett, de azért nem ez életem legszebb holdsarlófotója. 

Holdsarló távcsövön keresztül: 127/1500 MC + Canon EOS 1100D

Teleobjektívvel is lefotóztam a Holdat: a lenti kép reprezentálja a látvány nehézségét. A gázkéménytől balra, egy kicsit tisztább térrészen van a Hold ívének részlete. Az első megpillantáskor a kora 28 óra 08 perc volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése