2013. január 2., szerda

Posidonius kráter

Dátum/Idő: 2013-01-02 04:00UT
Holdfázis: 79,9% csökkenő
Colongitudo: 149,9°
Műszerezettség: 140/880T+4mm orthó (220X)

A Posidoniust napnyugta vagy napkelte idején igen érdekes dolog megfigyelni. Én a holdbéli napnyugtakor rajzoltam le és nem volt könnyű dolgom. A 14cm-es Newtonom nagyon részletgazdag képet mutatott és percekre az okulárhoz tapadva figyeltem a krátert. A levegő nagyon nyugodt volt s a kráter töredezett feneke rajzolhatatlannak tűnt elsőre. A rianásrendszer kibogozása volt a legnehezebb feladat, de megannyi kis hegycsúcs és inhomogenitás is tarkítja a felszínt. Ezek miatt döntöttem úgy hogy csak magát a krátert rajzolom, a környezetét pedig nem.
Hogy azért mégse örüljek annyira az idő 15-20 percen belül ismét kedvezőtlenre fordult; fátyolfelhők jöttek az égre és a kontraszt drasztikusan leromlott. Sajnos éppen akkor mikor már a legapróbb részleteket szerettem volna megörökíteni. Az észleléssel ennek ellenére elégedett vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése