2012. április 11., szerda

NGC 1502

Ezen az áprilisi estén az északi pólus közelében kalandoztam, és a Zsiráf csillagkép érdekességeit vettem szemügyre...

LM: 30'
Nagyítás: 88X
Távcső: 140/880 Newton
Időpont: 2012-04-11 19:11UT

Már régóta szerettem volna távcsővégre kapni a Kemble-kaszkád végénél található kis "ékszert", az NGC1502-t.
Első látásra beleszerettem és le is rajzoltam 88X-os nagyítással, mivel 35X-el riasztóan sok csillag volt a látómezőben. A halmaz közepén egy egyenlő fényességű kettős csillag ül, és a csillagrendszer alakja egy "X"-re emlékeztet. Az NGC1502-től DNy-i irányban az STF485 jelű szépséges kettős rendszer látható.
Érdekes hogy kevés a csillag a látómezőben annak ellenére hogy a galaktikus egyenlítő nincs messze a halmaztól - csupán 6-8 foknyira.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése