2012. április 27., péntek

Atlas crater

Az Atlasz krátert rajzoltam le 2012-04-26-án, egy csütörtöki estén. A rajz fehér lapra grafittal és filctollal készült. A használt műszer egy 140/880-as tükrös távcső és egy 6,3mm-es okulár volt. Így 140X-es nagyításnál rajzoltam.

Dátum: 2012-04-26 18:25UT
Műszer: 140/880 Newton
Nagyítás: 140X

Ennél a fázisnál igen megkapó látvány ez a felszíni alakzat; a falai már csak kevés árnyékot vetnek, és a fenék is jól tanulmányozható. A rossz nyugodtság ellenére annyi részlet tárult fel előttem hogy nagy nehéz volt reális rajzot készíteni. Csak a kráterre koncentráltam hogy időben végezzek...

A kráter maga egy tojás alakúra, torzult hatszögre emlékeztetett, melyet igyekeztem rajzban visszaadni.A K-i árnyékos kráterfal nagyn nehezen rajzolható, mert vannak benne teljesen árnyákos és "súrló" fényben megvilágított részek is. Nagyon kaotikus az árnykavalkád látványa. A falak legfényesebb szakasza az ÉNy-i rész volt,  s itt is jól látható volt a teraszos falszerkezet. A kráter feneke nagyon inhomogénnek látszódott; mintha a légköri nyugtalanság miatt felbonthatatlan részletek rejtőznének ott. az 1 óra hosszát meghaladó megfigyelés alatt sikerült jól megfigyelni a tájegységet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése