2022. május 17., kedd

Holdfogyatkozás 2022.05.16-án

 Ezen a hajnalon korán keltem ismét, hogy láthassam a holdfogyatkozást. Sajnos tőlünk nézve a fogyatkozásnak csak egy része volt megfigyelhető, de azért mégsem hagyhattam ki. Magyarországról csak az első két kontaktust lehetett megfigyelni, aztán a Hold már az ország legnyugatibb pontján is lenyugodott.

A fogyatkozás láthatósága, adatai

Szerettem volna kitelepülni, látványos fotókat készíteni mondjuk a Hortobágyról. Ezt végül nem tettem meg, mivel az égbolt nagyon erősen fátyolos volt. Olyannyira, hogy az sem volt biztos, hogy látom a holdnyugtát. Így maradt az erkélyről való megfigyelés.

Egészen 02:30-ig tudtam követni az árnyék növekedését, és teleobjektívvel készítettem néhány fotót is. A holdnyugtát már nem láttam mert arra már nem volt rálátásom az épület miatt. Pedig a légkör szépen kitisztult. No sebaj! Így is nagy élmény volt!

A fogyatkozásról készült fotóm. Itt még nem érte el a teljes árnyék a holdkorongot.

A közzétett felvétel 02:23UT-kor készült, itt még éppen nem érte el a teljes árnyék a holdkorongot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése