2020. augusztus 2., vasárnap

Kis zöld üstökös

Ezen az estén Tiszafüredről próbálkoztam meg az üstökös megfigyelésével. A hold nagyon erősen világított, és nem gondoltam hogy látom majd. Azonban nagyon elcsodálkoztam azon, amikor szabad szemmel a Melotte 111 csillagai között megpillantottam egy oda nem illő, kissé bolyhos csillagot.
Az égbolt képe és az üstökös helyzete egy nagylátószögű felvételen.

Bizony még szabadszemes az üstökös a holdfény ellenére is. A magja még fényes, jól látható. A porcsóva már a fotókon jól látszik, és binokulárral is előbukkan a fényes égi háttérből. Úgy látom csak a csóva legfényesebb részei látszanak. A kóma határozottan zöldes árnyalatú vizuálisan, a fotón pedig rikítóan erős a színe.
Összegkép az üstökösről: 10×8 sec, ISO 1600, 135mm-en, vezetés nelkül

Szerintem még mindig nagyon "baba" ez az üstökös. Kár hogy egyre kevesebben észlelik: már nincs az a nagy lelkesedés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése