2013. április 16., kedd

2013.04.14. - Hold Jupiter együttállás

Dátum: 2013 április 14. vasárnap
Idő: 18:30UT
Megfigyelő: Cseh Viktor
Észlelés helye: Nagyvarsány
Távcső: 15X70 Scopium binokulár

Leírás:
Teljesen véletlenül figyeltem fel erre az együttállásra. Az elmúlt hetek csapadékos rossz időjárása miatt már régen észleltem.
A Hold úgy 3 fokra lehetett D-DNy-ra a Jupitertől. A hamuszürke fény rettentően erős volt és egy halvány csillagot a Hold el is fedett útja során, valamint egy műhold is átszáguldott a látómezőn pont a Hold előtt. A Jupiternek két holdját láttam, valamint a Hold sötét oldalán is sok alakzatot azonosítottam.
Gyönyörű csillagos égbolt fogadott ezen a vasárnapi estén; Az Orion, Nagy kutya, Bika már éppen nyugodni készülnek a még világos ám kristálytiszta horizonton. A Szíriusz mint ragyogó ékkő araszol DNy-on... Az együttállást figyelve számos mély-ég objektumot megcsodáltam; M47-46 párosa, M93, Cr 69, az M45 és a Hyadok világos égen különösen szép volt.
Néhány kisebb felhőpamacs úszkált az égen amelyek inkább hangulatfokozók voltak mint zavaróak! A hőmérséklet is nagyon kellemes, enyhe volt.

1 megjegyzés: