2013. március 2., szombat

M93 és környéke - 2013-02-27

LM rajz átmérő: 6°
Objektum: M93 és NGC2467 nyílthalmazok
Koordináták: 7h59m -24°50'
Dátum: 2013-02-27
Időpont: 20:00UT
Műszer: 10X50 binokulár
Nagyítás: 10X
Légkör: S-3  T-4
Észlelés helye: Nagyvarsány
Észlelő: Cseh Viktor
Leírás: Az egyik kedvenc csillagképem a Puppis így hát binokulárral sokat szoktam nézelődni errefelé. Február 27.-én este nagyon szép tiszta ég volt így hát ráállítottam a kis binoklimat a 7 Pup-ra mely szabad szemmel is feltűnő volt.
A 6 fokos látómezőben nagyon sok csillag látszott, bár Vásárosnamény fényburája kissé éreztette a hatását. A 7 Puppis egy nagyon szép kettőscsillag; a fényesebbik tag narancsos, míg a halványabb zöldesféle színűnek tűnt nekem.
A szép kettőstől ÉNy-ra található a gyönyörű M93, az égbolt szerintem egyik legszebb halmaza. A fél fokos foltocskában hemzsegnek a csillagok; sok pici tűszúrásnyi, és kis láncokba rendeződnek. A 7Pup tól D-re még egy szép ködpamacsot sikerült megfigyelnem; az NGC2467-et. Az a sokkal távolabbi halmaz egy csillagsor Ny-i végében ül, és a felületén egy nagyon halvány csillagocska látható.
A csillagmezők errefelé nagyon szépek; éppen az M93 mellett húzódik a galaktikus egyenlítő! Nekem a CMa-Pup határvidék a legkedvesebb mély-ég lelőhelyem!

2 megjegyzés:

  1. Beautiful drawing study of M93 and neighbors! I will definitely have to look for this in my new pair of 10x50 binoculars. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello Jenn! Thanks for your comment.
      I think one of the most beautiful OC in the sky :)

      Törlés